Co je to MLM, aneb jak se stát dravcem místo loveným?

Také se pokaždé při návštěvě supermarketu cítíte jako lovná zvěř? Dravci útočí na Vaše peněženky a Vy se ptáte, kam tečou všechny ty utracené peníze? Pojďme se podívat na to, jak se stát tím “lovcem” a profitovat ze spotřebitelského řetězce.

Multilevelmarketing nazývaný též mlm, networkmarketing, síťový marketing, osobní franchising nebo interaktivní komerce je více jak 50 let  prověřený fenomén kombinující přímý prodej s jedinečnou podnikatelskou příležitostí.

Myšlenka mlm je jednoduchá. Minimalizovat distribuční náklady produktu mezi koncovým zákazníkem a mlm firmou, která produkt vyrábí.

V praxi klasický model funguje takto:

Jdete do klasického kamenného obchodu a dejme tomu, že si koupíte Vaše vysněné boty za 1000,- Kč. Z této částky 10% = 100,- Kč je použito na samotnou výrobu těchto bot. Zbylých 90% = 900,- Kč si mezi sebou rozdělí výrobce, dopravce a obchodník. Pro Vaši představu jsou to náklady na marketing, reklamu, energie, přepravu, mzdy, nájem, marže atd. Každý, kdo v takovém klasickém výrobně-obchodním byznysu podniká, Vám potvrdí, že vytváření pozitivního toku peněz tímto způsobem je velmi obtížný proces.

A teď jiný příklad:

Byli jste v restauraci a velice Vám tam chutnalo, pak se Vás známí ptají, jestli nevíte o dobré restauraci a Vy jim doporučíte tuto. Pokud je to opravdu skvělá restaurace, ti známí to poví dál a restauraci se zvýší zisky, udělali jste jí reklamu, ale nedostanete za to nic. A multilevelmarketing je to samé, jen s tím rozdílem, že za další doporučení finanční odměnu máte. To je přeci fér.

Náplní práce v síťovém marketingu není dělat si seznamy všech lidí od mateřské školy až po součastnost a postupně jim volat a cpát jim nějaký produkt, chodit od dveří ke dveřím a prodávat výrobky. Jak ponižující. To už tady bylo a takto v dnešní době určitě neuspějete.

Pro ty, kteří pochopí pákový koncept networkmarketingu, skrývá toto odvětví nemalé bohatství. Otázka je zde pořád stejná. Zůstanete lovnou zvěří nebo se stanete “dravcem” spotřebního řetězce?